Apelarea numarului 112 reprezinta o cale rapida de a comunica cu dispeceratele locale de urgenta (Politie, Pompieri, Ambulanta) in timpul unei situatii de urgenta.
Se considera o SITUATIE DE URGENTA atunci cand se impune interventia Politiei, Pompierilor si Salvarii pentru a salva viata, proprietatea si mediul.
Exemple de situatii de urgenta:
* Omor;
* Atac armat;
* Atentat;
* Talharie;
* Tulburarea grava a ordinii si linistii publice;
* Dezertari;
* Evadari;
* Trafic si consum de droguri;
* Furturi;
* Accident de circulatie soldat cu victime sau cu persoane blocate in autovehicule;
* Explozii;
* Electrocutari;
* Caderi de la inaltime;
* Surpari de teren;
* Accident grav la metrou;
* Accident de aviatie;
* Accident feroviar;
* Probleme medicale grave;
* Incendii;
* Inundatii.
Modalitatea de procesare a unui caz:
* un cetatean apeleaza 112 pentru a semnala un accident de circulatie grav, soldat cu victime omenesti;
* sistemul identifica numarul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;
* se determina numele si adresa abonatului postului telefonic prin cautare automata in baza de date (la fel se procedeaza si in tarile Uniunii Europene, S.U.A. si Canada, fiind o masura necesar a pentru aflarea veridicitatii apelului);
* operatorul cere apelantului date despre natura cazului;
* se transmit toate datele la dispeceratele Politiei, Ambulantei si Pompierilor, in functie de natura cazului (aceast a operatiune se realizeaza in 2-3 secunde);
* dispecerii stabilesc rapid mijloacele de interventie care participa la solutionarea cazului;
* pe harta se afiseaza conexiunea caz - mijloace de interventie;
Cine suna la 112 trebuie sa raspunda la urmatoarele intrebari:
* Ce urgenta are?
* Unde este urgenta?
* Unde se afla?
* De la ce numar de telefon suna?
* Cum se numeste?
Apelantul trebuie sa ramana la telefon pentru a furniza detalii suplimentare asupra urgentei si pentru a primi recomandarile operatorilor agentiilor de urgenta.